تصفیه فاضلاب بیمارستانی

سه شنبه 30 شهريور 1400
14:07
فرازتصفیه

تصفیه فاضلاب بیمارستانی

پیش از بررسی پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی کمی لازم است در خصوص فاضلاب های پر خطر بیمارستانی اطلاعات بیشتری به دست آوریم. حتما می دانید یکی از انواع فاضلاب های مختلف، فاضلاب بیمارستانی می باشد. می دانیم که فاضلاب بیمارستانی یکی از خطرناک ترین فاضلاب های شهری می باشد. می توان گفت که مهمترین معضل انواع فاضلاب های بیمارستانی وجود داشتن انواع مختلف میکرواورگانیسم هایی است که تماما بیماری زا هستند و دارای عفونت های بی شماری می باشند که بسیار زیاد پر خطر هستند.این باکتری های بیماری زا در اثر تخلیه بدون انجام دادن هیچ یک از مراحل تصفیه به محیط زیست و یا آب های رودخانه ها و غیره می تواند باعث گسترش سریع انواع بیماریهای عفونی و ویروس های مختلف و پر خطر در جامعه شود. علاوه بر این معضل به دلیل بار آلی بالای این نوع از فاضلاب ها در صورت تخلیه به محیط زیست ایجاد معضلات زیست محیطی می کند. با توجه به پتانسیل وجود چنین خطراتی در پسابها و فاضلابهای بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی استفاده از یک پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی مناسب بسیار ضروری میباشد.

پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی

در مورد بررسی پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی باید به این مسئله توجه داشت که یکی از پر سود ترین و مهم ترین دستگاه های تصفیه فاضلاب می باشد. در ابتدای مطلب عنوان کردیم انواع فاضلاب های بیمارستانی از مهم ترین و خطرناک ترین انواع فاضلاب های شهری هستند. از مهم ترین معضلاتی که در این نوع از فاضلاب ها وجود دارد انواع باکتری های بیماری زای در آن می باشد. باکتری ها و میکروارگانیسم های موجود در این فاضلاب ها بسیار پر خطر و بسیار بیماری زا می باشند و اگر تصفیه صورت نپذیرد و بدون تصفیه این فاضلاب ها وارد آب های دیگر و یا محیط زیست شوند باعث انتشار انواع میکروب ها می شوند و بیماری های بسیار زیادی را در جامعه نشر می دهد. با توجه به پتانسیل وجود چنین خطراتی در پسابها و فاضلابهای بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی استفاده از انواع پکیج تصفیه فاضلاب مناسب بسیار ضروری و مهم میباشد.

بهره برداری از دستگاه و یا سیستم تصفیه کردن انواع فاضلاب های بیمارستانی یکی از مناسب ترین و همچنین مقرون به صرفه ترین راه ها برای تصفیه فاضلاب های بیمارستانی میباشد که البته کاربرد فراوانی دارد و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی از کاربردی ترین انواع پکیج ها می باشد.. برای تصفیه فاضلاب های بیمارستانی اغلب از انواع فرآیندهای تصفیه هوازی مانند فرآیند هوادهی گسترده، تصفیه فاضلاب با فرآیند MBBR ، تصفیه فاضلاب با فرآیند MBR ، تصفیه فاضلاب با فرآیند USBF و… استفاده می شود. به علت وجود انوع عوامل بیماری زا و اورگانیسم های پاتوژن ضد عفونی اصولی و دقیق این نوع فاضلاب ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

همان طور که پیش تر هم بیان کردیم این فاضلاب تولید شده در پساب های بیمارستان ها پر خطر تر و بسیار مهم تر از فاضلاب های معمولی شهری و خانگی می باشد. دقیقا به همین دلیل است که تصفیه فاضلاب بیمارستانی نیز بسیار پیچیده تر و ضروری تر خواهد بود. معمولا بیمارستان های بزرگ به استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی بیشتر نیاز دارند، چرا که معمولا بیمارستان های بزرگ با دارا بودن تعداد زیادی از بیماران و آزمایشگاه ها، لباس های شسته شده، که همگی مقدار قابل توجهی از فاضلاب سمی را تولید میکنند. چنین فاضلابی که سرشار از مواد آلی گوناگون است با یک فرایند ساده بیولوژیکی قابل بازیافت نیست ، زیرا حاوی آلاینده هایی است که مانع از انجام فرآیند تصفیه بیولوژیکی می شود.

آلودگی هایی که پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی مرتفع می کند

همان طور که پیش تر هم بیان کردیم ضرورت استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی برای از بین بردن آلودگی های بیماری زایی می باشد که حاصل از پسماند های بیمارستانی است. به طور کلی می توانیم انواع آلودگی های بیمارستانی را به 4 دسته تقسیم بندی کنیم که این موارد به شرح ذیل می باشند :

یکی از مهم ترین و خطرناک ترین پساب های بیمارستانی به خصوص در بیمارستان های بزرگ پاتوژن های میکروبی و باکتری ها و ویروس های مضر می باشند.

از دیگر انواع پساب های باقی مانده در بیمارستان های مختلف انواع داروها و همچنین متابولیت های آنها می باشد.

مهم ترین و خطرناک ترین آلودگی های تولیدی که خطر ای بسیاری برای سلامتی جامعه دارد و انواع پکیج تصفیه فاضلاب های بیمارستانی ایزوتوپهای رادیواکتیوی را از بین می برد.

همچنین مواد شیمیایی خطرناک، فلزات سنگین از دیگر آلاینده های بیمارستانی هستند.

و از دیگر آلاینده های بیمارستانی انواع پسماند های بجا مانده از انواع دارو های بیمارستانی می باشد.

فراز تصفیه ارائه دهنده انواع سیستم ها و دستگاه های تصفیه فاضلاب های بیمارستانی در ایران می باشد. شما علاقه مندان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه های مختلف تصفیه فاضلاب ها با مشاوران و متخصصان ما در فراز تصفیه تماس حاصل نمایید.


[ بازدید : 15 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فرازتصفیه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]